WIN95, UDMA a radic IDE

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 12:10:13 CET 2004

Videl bych asi tak tri moznosti.

1. Hodit mi to na stul.

2. Nastartovat do nouzoveho rezimu a pak jsou v Ovladacim panelu
pod polozkou System vsechny mozne nainstalovane drivery - kdysi
jsem se nestacil divit, kolik je tam veci v portech po mych experimentech.
Staci pak tedy vyhazet vsechno, co se toho bude tykat a pak po resetu
nainstalovat jen to, co se hodi, snad si pak Win vezmou fakt to spravne.
No a ze nevidi Win veci jako HDD jinak nez v DOS rezimu je skoro jiste
ovladacem. Ale tak uplne jim neverte, obcas to dokaze fakt psat dost
divne veci :-).
A nastavit bios jak byl dobre je asi jasne :-).

3. Cele to preinstalovat, stejne jsou Win po urcite dobe tak zasekane
vsim moznym, ze je to vhodne :-))).

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: Plsek Martin [mailto:xplsek01@stud.fee.vutbr.cz]
Sent: Wednesday, August 22, 2001 10:29 AM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: WIN95, UDMA a radic IDE

Ahoj,

	prosim, pomozte mi s WIN95 a radici IDE nebo pujdu na nekolik lidi
spachat atentat. Vse zacalo, kdyz jsem si precetl v Amaterskem radiu
clanek o zrychleni prace s PC. Pry mam v nastaveni HDD zaskrtnout policko
UDMA. Ucinil jsem tak (jsem debil) a PC jsem uz nerozjel. Spustil jsem WIN
v nouzovem rezimu, kde se zdalo vse OK. Znovu jsem restartoval PC a WIN
normalne najel, ale v Ovladacich panelech ve Spravci zarizeni zmizely
polozky o mem primarnim a sekundarnim HDD a CDROM, takze opetovne vypnuti
UDMA nebylo mozne. U polozek Primarni radic IDE a Sekundarni radic IDE je
vykricnik a uvnitr je napsano:

	Bud toto zarizeni chybi, nebo nepracuje spravne, nebo nema nainst.
vsechny ovladace... (code 10).

	V nouzovem rezimu se HW objevi, ale nejdou provadet zadne zmeny.
Zkusil jsem tedy UDMA vypnout v registrech (IDEDMADRIVE0), ale jiz se nic
nezmenilo. HDD jedou pomaleji, ale jinak jedou bez problemu. CDROM take
jede, ale jen s 8-znakovymi nazvy souboru. U vsech zarizeni pripojeych na
IDE se pise, ze pracuji v rezimu MS-DOS. Zkusil jsem tedy naistalovat
originalni ovladac IDE radic pevneho disku k memu motherboardu VIA APOLLO
VPX 5SVA, ale pote WIN vubec nenajel.

	Proboha, co s tim mam delat. Nejsou nekde na internetu originalni,
puvodni ovladace pro WIN95? Chci pouze navrat do puvodniho stavu.

	At zije AMARO.

		Diky vsem.

				Martin Plsek