HD a zachrana dat - vlastne uz o zalohovani

SSOU Vodochody s.r.o. ssouvodochody
Středa Březen 17 12:10:11 CET 2004

Pouzivam pripalovani dat pres Adaptec DirectCD Wizard na CD-R a to jiz vice
nez 2 roky. V praci mam vypalovacku od HP (CDR/RW) a doma starou 2x (jen
CD/R) Mitsumi. Vlozim CD/R, ovladac ho najde a od te chvile je mozne s CD/R
pracovat jako s beznym diskem (treba pres WINDOWS COMMANDER, nebo jakykoliv
jiny program). Data muzu nakopirovat i "smazat" (pri mazani se samozrejme
neuvolni misto). Pouzivam 2ks CD/R - na jedno striktne palim doma a na druhe
v praci. Za ten rok co takhle zalohuju a i prenasim data jsou uz CD temer
plne. Samozrejme tam necpu grafiku (na digifoto mam jinou sadu CD/R).
Nakonec je uzavru, zalozim a vezmu nove. Na jednu vec ale musim upozornit -
nikdy nepripalujte na stejne medium i pri pouziti stejnych ovladacu na
ruznych CD/R mechanikach - ja to z pocatku zkousel, v praci jsem si napalil
data co jsem chtel nakopirovat domu, doma jsem je precetl a pripalil jina co
sla do prace. V praci stale jeste ok, tak jsem pridal zase balik domu a
ejhle - pak uz jsem to neprecetl nikde - dokonce bylo podle odstinu videt,
kam ktera mechanika palila (proste pali kazda trochu jinak a kdyz se to
smicha, optika to patrne pri cteni nerozchodi) ;o)))

s pozdravem: V.Wagner