Citac s vysokym rozlisenim (was Re: citac)

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 12:10:10 CET 2004

> Tedy by se jednalo o dva citace, programovatelny oscilator by
> mohl byt ze
> spolecne casove zakladny + delicky, vhodny detektor a
> "lepici" logiku pro
> slepeni vystupu obou citacu a zobrazovac.
>
> Dalsi napady?
>
> Mohlo by z toho byt docela zajimave reseni...
>
> Zdravi

No, kdyz jsem vcera koukal vecer do stropu, napadlo me par problemu: Jednak kde vzit pouzitelne presnou casovou zakladnu? Mam doma nejake teplotne kompenzovane oscilatory a presnosti asi 10^-7, coz je malo :-( Nevim, jake stability lze dosahnout treba temperovanym krystalovym oscilatorem.. Zeptam se na katedre :-)

Pak me jeste nenapada rozumne reseni toho fazoveho detektoru. Slo by to udelat vy-xorovanim tech dvou signalu a nasledne filtraci de-fakto PWM signalu, co z toho xoru vyleze. Nicmene, to je hrozne analogove reseni a nevim, jestli pro tento pripad dostatecne presne.

Digitalne by to mozna slo delat tak, ze se jednim signalem bude vzorkovat ten druhy (D-klopak, jeden signal do C jeden do D). Na vystupu toho klopaku by pak byla log.1, kdyz by hodinovy signal predbihal datovy a log.0 kdyz by se za nim zpozdoval. Pokud predpolozime, ze signaly jsou stabilni s nejakym frekvencnim rozdilem, mela by pak na vystupu byt hladova zed o teto rozdilove frekvenci (at zije vzorkovaci teorem ;-))). To by mozna slo pouzit, pokud ovsem nejaky drobny jitter nezpusobi casovou nestabilitu hran toho vystupniho signalu.
Druhy citac by pak mohl jet na stejnych hodinach, jako ten klopak, takze by ubyl problem s fazovanim CLK a triggeru.

... ale mozna to ma nekde peknou diru, ktera me zatim nenapadla :-))

Jirka N.