Regulace jasu

Michal Krestan krestan
Středa Březen 17 12:03:41 CET 2004

> Jo, potenciometr by to zvladl, ale ten by musel byt jeden. Pokud bych ale
> chtel jedno svetlo ovladat z vice mist, vcetne jasu, a dokonce i zaroven z
> PC, tak uz to nestaci. V podstate si chcu pohrat a udelat system rizeni
> chalupy. Dejme tomu, ze v kazdy mistosti bude jeden atmel, kterej bude
> sbirat stavy vypinacu a ovladat zarovky, mezi sebou budou komunikovat po
> RS485 a cely se to bude dat pripojit na PC, kde pomoci nakeho vymakaneho 3D
> visualniho softwaru (kterej napisu :-) se to bude dat ovladat a kontrolovat.
> [...]
Ja mam tohle vyresene do puvodni instalace v baraku. Kazde osvetleni je spinano 2 triaky a to tak, ze tento par tvori jakoby schodistovy prepinac. Cele to chodi tak, ze je to zapojene vzdy na zacatku, nebo konci cele vetve. Tam je paralelne ke kazdemu triaku optoclen, kterym se detekuje pruchod nulou. ktery je o neco posunuty. V kazde mistnosti mam 1 Atmel a chodi to cele po 485. Samozrejme, ze to nedela jen rizeni svetel, ale spoustu dalsich blbosti, treba rizeni topeni, atd.... Jinak ten soft pro PC taky mam a chodi to tak, ze se to da ridit i z webu. Problemem je to, ze dodnes nemam doma pevnou linku, cimz je tato implementace na nic (zatim). Jestli se mi podari sehnat od Sensory odvod pro rozeznavani reci, dalo by se toho taky celkem dost dobre vyuzit. Tento modul jsem videl uz v praxi a chodi to dost dobre.

			Michal