Teplotni cidlo

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:03:00 CET 2004

>150 st.C i u prvku bez cipu. A pokud mozno abych mohl prevodni funkci
>odpor/napeti -> teplota realizovat v Atmelu 90S8535, v ASM, zadne odmocniny
>a logaritmy :-)

A ja jsem se domnival, ze tenhle procesor ma 8KB pameti programu - ze by se tam logaritmus nevesel? :-)

Jinak v dotazu neuvadite jednu zasadni vec - v rozsahu od 20 do 300C, ale s jakou presnosti? Nejpresnejsi cidla rovnou z vyroby jsou platinova, niklova trochu horsi, termoclanky jsou na tom s presnosti asi nejhure. Z principu linearni neni ani jedno z jmenovanych cidel, i kdyz treba odchylka Pt v rozsahu 20-300 by nemusela byt prilis velka. Predpoklada to ovsem napajeni ze zdroje konstantniho proudu a k prevodu napeti je pak nezbytny A/D prevodnik.

Nedejte se zmast predstavou, ze frekvenci nebo periodu muzete merit procesorem s velkou presnosti. Tyto veliciny lze sice zmerit presne, ale presnost integrovaneho prevodniku T->f byva stejne omezena na +- stupen ci dva, mozna i vice.

J. Hanzal