HC11

Andy Jancura andy_jancura
Středa Březen 17 11:50:37 CET 2004

>Jestlize vsak existuje pro nejaky procesor kvalitni prekladac napr.
>jazyka c, coz pro HC11 existuje (viz. gcc), neni co resit. Program
>(spise algoritmus) si overim na nejake jine architekture (treba x86)
>a potom ho prelozim treba pro HC11. S uspechem tak ladim velmi
>slozite algoritmy. Jinak kazdy spravny programator vam, rekne, ze
>zadne simulatory a debuggery nepotrebuje, staci mu pohled do kodu.
>
>Olda

Mate pravdu, ale na nieco ste zabudol. Kompilator generuje pre rozne prikazy
v kode rozne sekvencie asembleru. Len tak zo srandy, skuste to. Dokladne som
sa s tym zaoberal asi mesiac a mozem povedat, ze pokial ho dobre
nenastavite, tak zabudnite na optimalizaciu. Musite mat najprv predstavu ako
to cele napisat v asm a potom to napisete super aj v C aj s optimalizaciou.
Vysledny kod bude potom naozaj tych 10 asm instrukcii, ktore by ste tam
napisal v asembleri, aj ked kod v C bude na prvy pohlad absolutne nelogicky.

Specialne v pripade HC11 je napriklad niekolko sposobov ako realizovat napr.
jednoduchu slucku delay v asm. A ktory sa prave pouzije pri preklade C, to
vie akurat ten, kto programoval kompilator a jeho optimalizaciu.

Alebo z inej strany, preco kompilatory pre HC11/12 stoja temer vzdy o
tretinu viac nez ostatne? Prave kvoli prepracovanej optimalizacii. V pripade
PIC a 51 tych moznosti na optimalizaciu az tak vela nie je.

A.