Data pres Cat.3 telefonni vedeni

Vladimir Myslik xmyslik
Středa Březen 17 11:50:28 CET 2004

On Fri, 8 Sep 2000 rkanovsky@csas.cz wrote:

> Nevim, ale moc bych nesazel na to, ze to pojede. Pokud se nepletu, tak delka
> vedeni mezi dvema TP kartami je 150 m. Pozadovana vzdalenost je vice nez 2x
> vetsi. Problem neni jen v rychlosti datoveho prenosu, ale hlavne v dobe, za
> jakou signal projde od jednoho zarizeni k druhemu. Tady hrozi nebezpeci

ve fullduplexu pri primem spojeni karet ne.

> velkeho mnozstvi neosetrenych, nebo spatne osetrenych kolizi. NAvic si
> nejsem jisty, zda sitove karty nemaji na vstupu nejake filtry, ktere

velikost kolizni doby je ekvivaletni asi 1.5kilometru (pri sireni signalu
kabelem 0.6c)

> propousteji jen urcite pasmo.
>
> Tady pomuze asi jenom modem (moc $$$), nebo rychla seriova karta + prevod RS
> 232 na neco, co zvladne uvedenou vzdalenost.
> Slo by take pouzit nekolik seriovych portu na 115200 b/s paralelne. Sice to
> da  trochu praci nakonfigurovat, ale zase mas jistotu, ze vpripade vypadku
> ti pojede alespon jedna seriova linka. Sam jsem to nikdy nezkousel, ale na
> nejakych linuxovych strankach jsem to videl popsane.

jde to, vopruz. delaji se seriove porty co jedou az 1mbit (ale prakticky
tak do 0.5mbitu bez vetsich problemu) jmenuje se to moxa a daj se sehnat 4
i 8 portovy, rs232 nebo primo 485 (422) s ochranou nebo bez

> Reseni je take pouzit paralelni port (v linuxu existuje podpora pro PPP pres
> paralelni port) + prevodnik na seriovy prenos.

to silne nedoporucuju - ten linux je pri tom uplne tuhej protoze kysne v
jadre.