Presny cas

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 11:50:27 CET 2004

Normalni krystal s Atmelem, co jsem daval do hodin, jsem nastavil podle DCF
na odchylku pod 0,03 sec za den (1 sec za mesic) a kdyz jsem to kontroloval
za pul roku, melo to pri stejne teplote 0,15 sec/den. Coura to s teplotou,
ale v rozmezí cca 15 az 30 st. jen asi +/- 2 ppm. Pozadovana presnost 0,04
sec/hod je 1 sec/den (11,6 ppm), coz je pri peclivem nastaveni trimru snadno
splnitelne. Bezne budiky s 4 MHz krystalem jsou temer o rad lepsi.

Andel