Napajeni laserove diody

Jiri Drozd jirkonf
Středa Březen 17 11:49:27 CET 2004

Zdravim konferenci,
nadavno jsem si v GM koupil laserovou diodu asi za 50Kc, chtel jsem
pokusnicit s prenosem dat. Abych ji vyzkousel, nasadil jsem optiku a
pripojil na napajeni 5V pres rezistor tak, aby diodou tekl proud psany v
katalogu (tusim 40mA). Svitila pekne. Jenze ne dlouho. Pak mi od odporu
upadl dratek, tak jsem jej pripajel (trafopajkou) a od te doby dioda sviti
tad 1/5 puvodni intenzity. Pri pajeni jsem vytahl jednu svorku ze zdroje,
abych zabranil zniceni diody nahodnym zkratem odporu. Moje otazka zni, PROC
??? To jsou tak nachylne napriklad na statickou elektrinu jako CMOS ? Nebo
se musi laserove diody napajet jinak nez pres odpor ??? Dekuji za jakoukoliv
odpoved, JIRKA.