Napajeni laserove diody

Vladimir Myslik xmyslik
Středa Březen 17 11:49:26 CET 2004

On Thu, 2 Nov 2000, Jiri Drozd wrote:

> Zdravim konferenci,
> nadavno jsem si v GM koupil laserovou diodu asi za 50Kc, chtel jsem
> pokusnicit s prenosem dat. Abych ji vyzkousel, nasadil jsem optiku a
> pripojil na napajeni 5V pres rezistor tak, aby diodou tekl proud psany v
> katalogu (tusim 40mA). Svitila pekne. Jenze ne dlouho. Pak mi od odporu
> upadl dratek, tak jsem jej pripajel (trafopajkou) a od te doby dioda sviti
> tad 1/5 puvodni intenzity. Pri pajeni jsem vytahl jednu svorku ze zdroje,

protoze ta pajka byla urcite nejak spojena se siti a proti tomu zdroji se
tam dostalo vyssi napeti na tu laserovou diodu a tim se to vodprasklo. Ted
je z toho ledka (bez laseru).

> abych zabranil zniceni diody nahodnym zkratem odporu. Moje otazka zni, PROC
> ??? To jsou tak nachylne napriklad na statickou elektrinu jako CMOS ? Nebo
> se musi laserove diody napajet jinak nez pres odpor ??? Dekuji za jakoukoliv

ne ale jsou achylne na vyssi proud nez kriticky, coz je mozno nejakym
divnym tokem pajka- sit-zdroj-obvod-pajka oddelat. Vzdycky se to musi
pajet bez pripojeni do site, nejlepe nozicky zkratovat.

> odpoved, JIRKA.

 Vladimir Myslik
(if you experience delivery problems replying my mail, try addresses below)
xmyslik @  aldebaran.feld.cvut.cz
http://aldebaran.feld.cvut.cz/~xmyslik/www/