re re:Otazka - kompozitni videovstup.

Peter Bosnak peter
Středa Březen 17 11:49:20 CET 2004

 Vazeny priatel.

  Kompozitny videosignal obsahuje na jednom konektore vsetko potrebne pre
farebny obraz.To znamena,ze ho je mozne prepojovat jednovodicovym kablom
(koaxialom,u nas bezne 75 ohm, v USA a pocitacoch 50 ohm, co na kratke
vzdialenosti,par metrov je prakticky jedno).Je uz zakodovany v patricnej TV
norme (PAL,NTSC,SECAM ...).Je najbeznejsim sposobom prepojenia
videosignalov ale i najmenej kvalitnym (z hladiska TV odbornikov.Pre
bezneho divaka ma viac,ako postacujucu kvalitu.).Jeho "nizsia kvalita "
vyplyva z toho ze presiel v koderi dvomi procesmi: kodovanie
z RGB na UVY a z UVY na prislusnu normu (PAL atd.)
 Iny druh TV signalu je tzv. komponentny.Ten potrebuje na rozvod tri vodice
(presne rovnakej dlzky).Su to signaly: R-Y (U),B-Y (V) a Y (tzv.jasovy
signal resp. ciernobiela zlozka celeho obrazu + synchr.impulzy). Momentalne
je najviac pouzivany v studiovej profi technike pre svoju kvalitu.
 Dalsi druh je tzv.RGB signal,ktory potrebuje tiez tri vodice a nazyva sa
niekedy v ramci terminologickych zmatkov tiez komponentny.Teoreticky by mal
byt najkvalitnejsi ale vyskytuje sa vacsinou iba v kamerach a pocitacoch.
 Vsetko co som tu napisal sa tyka beznej praxe.Vynimky a odchylky nie su
vzacnostou a nema vyznam sa v tomto pripade nimi zaoberat.

    Peter