digitalizace videa

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 11:55:06 CET 2004

Ja jsem se pred casem chtel do neceho podobneho pustit a bylo mi tady
naznaceno, ze kdyz se TV karta da koupit za 1000 penez, ....
Ale me tehdy slo jen o staticke obrazky umistitelne na internet, abych je
mohl delat pomoci kamery. Kdyz jsem pripojil kameru na video kartu a
sledoval jsem obraz na monitoru, bylo to dobre. Kdyz jsem z toho ulozil
staticky obrazek, ostrost byla podstatne horsi, okolo hran efekty jako u
silne osizeneho JPG a obcas nejake cerne radky. Pripadalo mi to, jako kdyz
se to prepocitava na jiny rastr a nevim proc. Nevim jak to bylo nastavene,
delal jsem to u kamarada
Proto jsem vymyslel, jak prevodnik zasynchronizuju na 4 nasobek barvonosneho
kmitoctu a ze barvy budu pocitat programem. Potom mi zde byla
predhozena stranka nejakeho americana, ktery toto bastlil,  pouzival
vzorkovani 15 MHz (nesynchronni s barvonosnym kmitoctem) a taky barvy
pocital programem. Skutecne teoreticky ma pravdu ze to staci, ale taky mel
okolo jasovych prechdu barevne efekty. Ze by interference vzorkovani s
barvonosnym kmitoctem? Pry se tech 15 MHz bezne pouziva. Potom jsem uz na
bastleni nemel cas, ale rad bych videl vysledky opravdu kvalitni
digitalizace, kdy to karta ulozi bez komprimace.
Andel

> Uz se ut nekdo pred tim ptal, jakou kartu pouzit na subj, ale ja mam
nasledujici problem. Neco se mi podarilo s pomerne solidnim vysledkem
zbastlit, ale to jsem tu mel vetsinu kamer bw, a pro 1 barevnou nebyl
problem delat obarvovani obrazu softwarove, coz je na vypocet docela pomala
zalezitost. Protoze neco jako SAA7111 se mi nepodarilo sehnat, nebo nejaky
obvod, ktery byl provadel dekodovani PAL v sobe a vysledkem by byly uz
nejaka digitalni data, tak bych se chtel zeptat, jestli neexistuje nejaka
levna digitalizacni karta, (staci pouze 1 vstup, jako to maji nejake
graficke karty) pro PCI (ne AGP), pro kterou by bylo mozne napsat vlastni
sw, ktery by treba pracoval s drivery a digitalizovana data si sam nejak
zpracovaval? Je lepsi se pokouset sehnat kartu s dokumentovanym hw, nebo s
popisem driveru, nebo je lepsi si to zase cele zbastlit sam?

>             Michal

---
Odchoz? zpr?va neobsahuje viry.

---