Nekolik dotazu

Plsek Martin xplsek01
Středa Březen 17 11:52:49 CET 2004

	Cislicovou separaci recovych signalu ze sumu se zabyvam v
letosnim Rocnikovem projektu na VUT. Pristi rok z toho budu
delat i diplomku. Klasicka metoda je takova, ze jednim mikrofonem
nahravate rec a druhym samotny ruch. Oba signaly pak odectete a je to.
Pri digitalnim zpracovani muzete pouzit dva mikrofony temer v libovolne
vzdalenosti od sebe, a vzdy z toho dostanete rec (jednoduse receno v
jednom mikrofonu bude rec mirne vpravo a v druhem zase vlevo, ale ruch
bude vsude stejny).

	Jinak lze pouzit klasickou cislicovou filtraci napriklad metodou
RASTA, coz jsou podle pomeru signalu k sumu volene dolni propusti -  nic
moc. Ted pracuji na algoritmu maskovani spktrogramu a vysledku jsou mnohem
lepsi az se tomu sam divim. Pri pomeru SNR=8 dB sum tak potlacim, ze to
skoro neni poznat od originalu.

		S pozdravem
				Martin Plsek