Vsem, co maji ode mne schema radice IDE s 3x HC245 pro x51

Ing. Tomas Drajsajtl Drajsajtl
Středa Březen 17 11:52:48 CET 2004

Zprava pro vsechny, kterym jsem posilal IDE radic k jednocipu.

Zjistil jsem, ze pro nektere CD-ROM je potreba natahnout
k procesoru jeste signal INTRQ, aby dokazali komunikovat,
viz. http://www.biometrie.cz/files/atapi26.pdf
Page 26, Figure 2 - "Packet Command with PIO Data In to Host".

Podle tohoto diagramu je treba pracovat s CD-ROM, pokud
vrati v "7.1.7.1. General Configuration Word (0) (Page 63)"
bit 6-5 kombinaci 10b - Interrupt DRQ a cekat po vykonani prikazu
na INTRQ a do te doby necist zadny registr. Kdyz jsem u takove
mechaniky cetl prilis rychle cyklicky Status Registr, byla mechanika
tak zaneprazdnena, ze se nikdy Packet Command neprovedl.

Pri jine kombinaci v Configruration Wordu se misto na INTRQ
(ktere nedela vetsinou nic - neni pouzito) ceka az neni BSY
a je DRQ v ATAPI Status Registru.

Pro prikaz "ATAPI Identify Device" se pouziva Status registr
misto INTRQ vzdy.

Nezapomente dodat pullup odpory podle vyse uvedene dokumentace.
Nemam to jeste odzkousene, ale takto upravene zapojeni by
melo jet i s harddiskem v PIO modu, nepouzivam DMA mod, protoze
spousta CD-ROM jej neumi a PIO umi vsechny.

Omlouvam se, pokud vam mnou dodane zapojeni a SW zrovna
s vasi mechanikou nejelo a vzdali jste to. Kdyz si nebudete vedet rady,
napiste, ale az v nouzi nejvyssi.

Ing. Tomas Drajsajtl; Digitus s.r.o.; http://www.digitus.cz
ICQ 61424839