OT: NT vs Novell

Ales Prochaska prochaska
Středa Březen 17 11:52:46 CET 2004

Mame ve firme vice ruznych fileserveru, Novell, Windows NT i Linux.
Podle me zkusenosti (upozornuji, neni to obecna pravda ale jenom
muj pohled) je instalace Linuxu se ze vsech nejzdlouhavejsi a musi se
vybirat mezi ruznymi programy, ktere delaji v zasade totez, ale trochu
jinak a v ruzne kvalite. Nainstalovany Linux funguje bez problemu,
pouze v pripade HW havarie zase nastupuje zdlouhava zachrana.
  Novell je nejdrazsi, snadno se instaluje, nevyzaduje vubec zadnou
udrzbu (skutecne se na nej nekolik let nemusi sahnout) a pro dany vykon
mu staci nejslabsi hardware (to v praxi znamena, ze HW vydrzi mnoho let,
takze se nemusi porad upgradovat a reinstalovat). Nejlepsi zkusenosti
mam s verzi 4, petka mi pripadla moc slozita (muj soukromy dojem).
  Windows NT poskytuji nejvice sluzeb windowsovskym stanicim, jsou
levnejsi nez Novell, v zasade se snadno instaluji, ale instalace tak
aby opravdu fungovaly je obtizna a vyzaduje znacne zkusenosti. Dobre
instalovane NT nepadaji (jak se nekdy mylne rika), ale jejich chovani
obcas odporuje zdravemu rozumu.

Ales Prochaska