spajkovanie SMD

David Belohrad belohrad
Středa Březen 17 11:52:40 CET 2004

jaja. jde to docela dobre nasledujicim postupem:

1) kvalitni cin (stellon,fluke apod - takove ty, co pul kila stoji cca 500)
2) naplacnout trochu cinu na prvni nozku integrace, pripajet integrac na tu
nozku
3) dostavit integrac to spravne polohy a priletovat nekterou dalsi krajni
nozku
4) zalit vsechny nozicky trochou cinu a pak pohybem hrotu pajky (mikropajky!!)
paralelne s
pouzdrem odvalit cin na jednu stranu. (v tech lepsich cinech je kalafuna dobre
rozpustena, takze to
vyborne funguje. zkousel jsem ty normalni ciny v gm za 50 korun a vysledek byl
naprosto spatny. kalafuna se v kulickach rozletovala po celem tisku misto
toho, aby zustala v miste spoje.) No a ten
cin co tam zbyde jednoduse odsat odsavackou. - vypada to profesionalne a neni
potreba nic cistit od kalafuny.
Tak pajim vsechna pouzdra, problem je akorat u tech s malou rozteci nozicek
(tim myslim QFP apod), protoze tam se ten cin uz nemuze tahat pres nozicky ale
kolmo na puvodni smer, protoze jinak neni mozne uz tou odsavackou cin odsat
tak, aby se to nepozkratovalo. Pajel jsem tak SHARC a fungovalo to perfektne.
d.