PWM+zivotnost motora

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 11:52:35 CET 2004

Pokud vykonove ztraty na dielektriku nezpusobi podstatny narust teploty ( a
to v tomto pripade ani nahodou), ten kapacitni proud, resp. jeho
ztratova(cinna) slozka nevadi. Pokud dielektrikum neni homogenni, napr.
obsahuje vzduchove bublinky s podstatne nizsi permitivitou, je nejvetsi
napetove namahani na stenach tech bublinek. Pri pozvolnem narustu napeti se
u starsi izolace (zdegradovany povrch bublinek, povrchove proudy) napeti na
bublinkach snizi, pri strmem narustu nikoliv. Co si vsak pamatuju ze skoly,
resily se tyto problemy pouze u VN. U nn motoru bych se s takovou ptakovinou
nezabyval, leda tak u piva.
                              Vlada Andel,   www.mirnet.cz/vaelektronik