SagemPICsolution & me zkusenost

TomasR tomcopy
Středa Březen 17 11:52:35 CET 2004

 Zdarvim,

Takze to trosku okomentuji.

>Prvni vec, co me zarazila: jak signal SCLK tak DATA vedou pres 10R odpory
do
>toho zakaznickeho svabu. Problem je vsak s tim,
>ze cislo svabu sedi naprosto presne s jejich resenim, ale NESEDI cislo
>nozicky. Jestli se nemylim, tak to QFP pouzdro (nebocotoje)
>ma jednicku souhlasne se zkosenou hranou pouzdra. Jestli je to cislovani
tak,
>pak hodiny vedly na cca. 25. nozicku a data hned
>vedle. To je prvni vec, ktera me zarazila.

Dujezite je identifikovat spravnou nohu DATA, na cislo se klidne vykasli.
Proste si to propipni a zapis za usi.

>Druha vec: po odpajeni 10R rezistoru u ktereho jsem se domnival, ze vede k
>tem datum - a nahrazeni 10R za 1k a zapnuti telefonu
>zacal telefon hlasit:   Chybi SIM!
>To me teda pekelne zarazilo, protoze to odpovida tomu, ze datapin SIM karty
>ma otevreny kolektor a PULLup rezistor je na strane toho zakaznickeho
svabu.

S tim souhlasim. Pull up rezistor je 10k.

0
>ale nejaky jiny stav a telefon potom ohlasi ze chybi sim - coz je
>pochopitelne, protoze se s tim neda komunikovat.

To bych netvrdil tak jiste. Pri pull up R=10k a Rdata = 1k je ubytek cca
0,5V coz by jeste
mela byt log. nula.

>Treti vec: vzhledem k tomu, ze jsem s picem delal vubec poprve - spatne
jsem
>jej naprogramoval. naprogramoval jsem jej s internim RC oscilatorem, coz
byla
>chyba. Spravne ma byt externi oscilator (bud XT nebo HT?), protoze veskery
>beh toho picu musi byt synchronizovany se simkartou (i ten program tomu
>nasvedcuje)

Tak, tak, je treba zvolit XT osc.

>Ctvrta vec: velmi blbe se to paji. je tam opravdu velmi malo mista.
pouzival
>jsem mikropajku s hrotem na smd - vubec tim nejjemnejsim co se dela, ale ty

>odpory jsou umistene hned u toho zakaznickeho svabu a maji rozmery tak
>0.2x0.6mm, takze po
>prilozeni hrotu se roztavil cin jeste u dalsich 2 odporu. nakonec jsem s
>velkym usilim docilil toho, ze jsem to zapajel

Protoze se mi nechtelo kvuli jednomu R menit hrot, tak jsem pouzil stavajici
skorokopyto a jehlu. Ven to slo krasne a tam trosku hur. Ale povedlo se.

>Pata vec: ten PIC tam skoro neni kde dat. Musel jsem pouzit oboustranou
lep.
>pasku a prilepit jej na ostatni soucatky tak, aby ten plastovy kryt co je
>chrani sel vlozit zpet.

Paska je prilis silna. Ja jsem to proste brutalne zalil do teflonu
 silikonu ci ci to
vlastne je ). Mam tu pistolku zrovna po ruce, tak proc ne, ze ?

> [...]
>muze fungovat? (jedna se mi hlavne o ten 10R seriovy odpor --- co se stane
>kdyz tam dam 1k a pripojim mezi ten odpor a zakaznicky obvod ten pic --
muze
>ten pic nejak (krom toho, ze by mel taky otevreny kolektor a uzemnoval
linku
>dat) ovlivnovat proudove pomery tak, aby tak log. nula byla zachovana?? ---
>nebo je me smysleni zcela zcestne. Mozna jsem udelal chybu nekde pri
urcovani
>ktery je to odpor, ale podle me je na 10. pinu toho zakaznickeho svabu GND

Ja si myslim, ze zminovany R 1K zabranuje proud. pretizeni v pripade, ze
PIC nuti na DATA log. H a SIM log. L. Proste oddeluje oba " budice ".Osobne
jsem celou kalvarii prodelal na Sagemu 939. Za hodku se mi telefonek rozjel
na
vsech sitich.

Best regards

Tomcopy