RS-485 + napajeni ???

Igor Cesko cesko
Středa Březen 17 11:52:33 CET 2004

Zdravim!

> ... Inak pre zaujimavost takymto sposobom sme mali postavene
> zariadenie na RS422 s 240 snimacmi a chodilo to bez problemov
> na 115baudoch (preto sa cudujem clankom, ktore hovoria o max.
> 30 zariadeniach na RS485/422). Dlzka vedenia (tlf. kabel) bola cca
> 300 metrov.
>
> No, ja jsem si myslel, ze tech max.30 je kvuli tomu, ze by to pak asi
> neutahly ty budice. Tak by mne docela zajimalo, jaky budice tam mate. 240
> snimacu na RS422 je celkem dost. Az neuveritelne. Taky by mne zajimalo, jak
> to mate propojeno, protoze RS422 jsou dva draty tam a dva zpatky, to je
> [...]

 Ako master celej linky je pocitac v ktorom je klasicka RS485/422
karta (vyrobca  je Tedia, ale skusali sme aj ine karty a chodilo to).
Ako slave je paralelne na RS422 zapojenych 240 snimacov, v
ktorych je 80C4051 (80C2051) v rezime seriovej komunikacie typu
"multiprocesorovej". Kazdy snimac ma svoju adresu.
  A teraz asi to najhlavnejsie: budice/prijimace RS422 v snimacoch,
ktore asi urcuju to, ze to tak bezvadne funguje su pouzite obvody
LTC1487 (Linear Technology) (tusim v zaciatkoch sme skusali aj
LT485 a chodilo to tiez - vtedy sme ale robili zariadenia s 20
snimacmi).
  Tieto obvody su asi velmi dobre, lebo sa stalo napr. aj to, ze
komunikacia funguje aj ked sa prerusil jeden datovy vodic od
mastera niekde na krimpovanom telefonnom konektore. Vtedy
signal prechadzal len kapacitne voci druhenu datovemu vodicu.
Samozrejme, ze ked ste linku zakoncili terminatorom, tak to uz
nechodilo, ale bez zakoncenia to islo. Inak pre zaujimavost to
funguje aj bez zakoncenia, ale teraz to uz zakoncujeme hlavne
kvoli tomu, aby sme vedeli ze to je na 100% dobre a nie, ze to
moze robit chyby v komunikacii (prerusena linka).
  Na tej 300 metrov dlhej linke ma samozrejme zaujimali aj
signalove urovne po linke a tak som ich zmeral. Na zaciatku je
budenie z karty asi +/-5V. Kedze telefonne kable maju dost
znacny odpor, tak na konci linky je pri zakonceni velkost signalu
asi 1/3 az 1/5 (ako si dobre pamatam). Zakoncovaci odpor mal
hodnotu okolo 120 ohmov (jeden je na konci linky a jeden je priamo
na RS422/485 karte).
 Dufam, ze Vam tieto info pomozu.
 S pozdravom
								Igor