CRC

Vladimir Volak volak
Středa Březen 17 11:54:04 CET 2004

Vazeni kolegove
mel bych nasledujici problem :
Mam cislo, osmi a vice mistne, ktere je generovano tak, ze je zabezpeceno
CRC kodem, jehoz polynom neznam.
Je mozne za predpokladu, ze znam nekolik takto generovanych cisel(radove
desitky) zjistit konstrukci CRC polynomu ?
Pro vysveteleni, nejedna se mi o zadny crack nebo vyloupeni banky po
telefonu. Skutecnost je daleko prozaictejsi :
Dodavame sety chemikalii pro biochemicke analyzatory a ty jsou oznaceny
cislem sarze ( t.j. jak dlouho vydrzi, nez se zkazi ) a osmimistnym
sekvencnim cislem, ktere je, zjednodusene receno , poradovym cislem setu. A
to vse je zabezpeceno CRC kodem.
Pokud projde expirace, t.j. datum spotreby, analyzator chemikalii odmitne a
obsluha musi vzit novy set atd.
Propadle sety pouzivam pro sebe pro testovani a pri opravach, abych
neruinoval zakazniky. Drive slo proste prepsat sarzi (datum spotreby)
zpusobem, ktery jsem znal ja a ne zakaznik a mohl jsem vesele laborovat.
Loni se objevily na trhu napodobene mene kvalitni sety a firma se zacala
chranit vyse uvedenym zpusobem. Zpusob obejiti kodu nesdeli ani nam, jako
vyhradnimu zastoupeni v CR.

Takze, pokud byste nekdo vedel o necem nekde uverejnenem k teto veci, predem
dekuji.

Vladimir