LASER DIODA

Frantisek Bocek xbocekf

From: Pavel Krejci <pkrejci@iol.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Wednesday, March 01, 2000 8:05 PM
Subject: LASER DIODA

> Dobry den,
> mam tady na stole nejakou mechaniku z CD prehravace,
> chtel jsem pouzit LASER DIODU na ukazovatko.
> 1. Sviti to vubec ve viditelnem pasmu?
Zpravidla ne, lasery v CD prehravacich jsou infracervene.
Viditelne (cervene) maji DVD.

> 2. Jak se pripojuje? Ma tri vyvody, mezi dvema je kondenzator
> a pak je tam jeste trimr.
Obvykle se laserove diody skladaji ze samotneho laseru a fotodiody,
ktere maji spolecny 1 vyvod, celkem tedy 3 vyvody.
Zapojovat laserove diody primo je velice riskantni, protoze dokazou odejit velice rychle - radove za mikrosekundy.
Ta fotodioda je tam pro regulaci proudu v zavislosti na svetelnem vykonu a  je k ni nutny napajeci obvod.
Krome toho dioda bez optiky ma vyzarovaci uhel cca 30 stupnu, takze bez cocek se na ukazovatko nehodi.

Nejlepsi je koupit cely modul, ktery v pouzdre valcoveho s delkou asi 2cm zahrnuje laser, napajeci regulacni obvod a potrebnou optiku. Napajeni cca 3Vss.
Da se koupit treba v GM za tusim 200,-.

Franta