Zilog

Jaromir Subcik subcik
Středa Březen 17 11:53:57 CET 2004

> pouzitelna. Ale jake jsou mezi jednotlivymi druhy, ted rozdelim na PIC,
> ATMEL, a treba ZILOG, rozdily pro rozhodnuti ktery pouzit. Neni to opravdu
> jen na okamzite uvaze ci nejake nostalgii?

Jestli muzu prezentovat svuj nazor, tak porovnani PIC-ATMEL (Zilog neznam
detailne):

- je-li dulezita rychlost a snadnost programovani - zde vede ATMEL sirsi
sadou instrukci a "zazitosti" Intelovskeho zapisu, lepsi implementaci C,....

- je-li dulezita rychlost provadeni programu - zde je situace slozitejsi - v
interruptech jasne vede ATMEL (PIC ma obecne velmi slabou podporu
podprogramu - mne treba vadi absence neceho jako PUSH a POP), pokud jde o
beh hlavniho programu, tam zase asi vede PIC - diky Hardwardske architekture
a RISC sade instrukci s dobou 4kmity hodin/instrukci (mimo skoku) dokaze byt
velmi rychly.

- pokud nezalezi na snadnosti psani programu, ale levnosti zarizeni jako
celku, ma PIC vyhodu ve velmi vykonnych periferiich na cipu - napr.
prepinani kazdeho pinu jako vstup (~10M, pripadne pull up ~20k) / vystup
(20mA z log.0 i log.1 !) a velmi dobra ochrana (kazdy pin ma ochranne diody,
vystup je zkratuvzdorny) dokaze mnohdy nahradit jinak nezbytne dalsi obvody.

- pokud je hlavnim kriteriem odber - jasnym vitezem je PIC (ve SLEEP modu
bez WDT nejde odber realne zmerit, v cinnosti napr. pri 4MHz je okolo 1mA)

Jarda
----
Jablotron s.r.o., Pod Skalkou 33, 466 01  Jablonec n.N.
tel.:+420/428/346962               fax: +420/428/346953
mailto:subcik@jablotron.cz        http://www.jablotron.cz
----