LASER DIODA

Frantisek Bocek xbocekf

From: Snail Instruments <snail@iol.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Tuesday, March 07, 2000 4:52 PM
Subject: Re: LASER DIODA

> Tu FAQ hodnotim jako velmi dobrou, jak jsem se dozvedel, laserova dioda se
> neznici teplem, ale nadmernym svetelnym tokem. Take si to nedovedu
> predstavit, vzdyt foton je takove neskodne nic...

No tech fotonu je hodne...Opticky a tepelny efekt velky ze dvou duvodu -
- jednak je opticky vykon soustreden do velmi maleho prurezu (u diody radove muze byt napr. 200 mikrometru ctverecnich)
Kdyz se spocita, kolik W pripada na jednotku plochy, vyjdou astronomicka cisla (klidne desitky GW/m2)
- uvnitr laserove diody (stejne jako jakehokoliv laseru) je rezonator s vystupnim zrcadlem s propustnosti jen nejake 1%. Znamena to, ze uvnitr je plosna hustota optickeho vykonu 100x vetsi.

Vyse uvedene udaje rozmeru a hustoty vykonu odpovidaji jedne diode, proto me za polohu desetinne carky nekamenujte.

Franta