Menic na blesk

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:53:47 CET 2004

On Wed, 15 Mar 2000 Serych@Panska.CZ wrote:

> Pozor, do blesku se vzdy pouzivaly kvalitni kodany (maly svod, aby se po
> pracnem nabiti z baterky hned samovolne nevybil a maly odpor elektrod, aby
> to do vybojky blesku bylo schopne dodat dobry proud). Zacimco ve spinanych
> zdrojich na tom vubec nezalezi (elektrarna dodava proudu dost).
> Odhadoval bych, ze kvalitni kodan do blesku bude jednak o neco vetsi nez ten
> nejobycejnejsi pri stejne kapacite a napeti (dnes uz mozna ne o moc:-))) a
> hlavne drazsi (dnes uz zrejme o dost :-(((.
> Ale je to jen IMHO podle zkusenosti se stavbou blesku pred davnymi roky.

> [...]

S timhle bych si zas takove starosti nedelal - do tech zdroju se pridavaji
odpory 100k na vybijeni tech kondu aby se to v rozumne dobe vubec vybilo.
Ty kondy pri teplote do 30ti stupnu maji velmi maly svodovy proud.

No kdyz jsem koukal do papiroveho katalogu GM - tak vse na co jsem narazil
bylo moc velke a moc drahe oproti tomu co popisujete. Asi maji na pulte
vic veci nez v katalogu.

|                             petrsi@jcu.cz                              |