Domena 2.stupne [OT]

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:53:38 CET 2004

Jeste poznamku. Urcite je pravda, ze www.neco.cz musi mit pevnou IP adresu.
Neni ovsem pravda, ze na pevne adrese odpovidajici www.neco.cz by nemohlo
byt zaroven treba tisic jinych webu s nazvy www.necojineho1.cz az
www.necojineho999.cz. Takze Vas web po technicke strance muze klidne
prodlevat na miste http://mujweb.cz/karel. NICu se pouze rekne, ze DNS
server domeny www.neco.cz je delegovan na serveru
nejaky.nekde.treba.v.polsku.pl (proc ne? i kdyz prirozenejsi bude
kdekoliv.jinde.cz :-))) (plus k tomu nejaky sekundarni DNS server). Na
patricnych DNS serverech je potom uvedeno www.neco.cz = 195.119.187.103 (coz
odpovida serveru mujweb.cz). Posledni krok je, ze se serveru mujweb.cz
rekne: "Prijde-li Ti paket obsahujici dotaz na stranky www.neco.cz/cokoliv,
zobraz to, co je ve tvem adresari /karel/cokoliv". Technicky je to tedy
proveditelne velmi snadno, je jen otazkou, co kdo bude chtit nebo nechtit
udelat a za jaky peniz. Omlouvam se za velmi lidovy ton, ale doufam, ze
trochu prispeje k pochopeni problematiky.

				Jakub Serych