Svarecka se spinanym zdrojem

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:53:34 CET 2004

On Tue, 28 Mar 2000, Pr??ek Rostislav wrote:

>        Prumyslove se to urcite vyrabi, videl jsem to. Pro domaci vybastleni
>        bych to silne nedoporucoval ,kdysi jsem se o to zajimal. Po
> pulrocnich
>         uvahach nad  problemem odruseni ,zamezeni prurazu pri skokovych
>         zmenach proudu a dodrzeni ok svarecich charakteristik,mne dosla
>         odvaha . A postavil jsem klasiku s trafem a tyristory.Kazdopadne

Mimochodem, kde vzit schema na tu 'klasiku' s tyristory ? Zkousel jsem
kdysi zapojit na vystup svarecky s trafem a usmernenim ze ctyr 200A diod
jeden 200A tyristor a ridit ho podobne jako se ridi takovy ten v regulaci
motoru vysavace, ale moc jem neuspel. Bud to nevarilo (nedavalo proud)
nebo to zase vubec neomezovalo. A protoze se mi moc nepodarilo takovym
malym ruskym prenosnym osciloskopem zamerit co to vlastne dela (jakmile
se zacne varit tak to tak poskakuje ze to neni mozny tim cudlikem
zachytit :-) tak jsem toho po nekolika pokusech nechal. Zajimave ze na
stole pri nejaky 10ti amperach a 24V to chodilo moc dobre ...

|                             petrsi@jcu.cz                              |