Dve hlupe otazky...

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 11:53:28 CET 2004

PD wrote:
> 2: Co najjednoduchsi ochranny obvod na bicyklove ziarovky k alternatoru
> (ludovo sa tomu hovori dynamko, ale pred casom som to pozeral na
> osciloskope... ).

Nejjednoduzsi budou asi dve zenerky zapojene antiseriove, tak aby
omezovaly napeti. Ovsem pri vyssich rychlostech budou fungovat jako
retarder a topne telisko zaroven.
Pokud jezdis hodne rychle tak by mozna stacilo vymenit treci valecek
na alternatoru za jiny o vetsim prumeru, tedy zmenit prevodovy pomer.
Dalsi elektronicka reseni vyzaduji zpravidla usmernene napeti, coz
ma nevyhodu v nizsi ucinnosti diky relativne velkemu ubytku na diodach.

--
Regards
           Petr Krc