Meandry na plosnaku

David Belohrad, ing. belohrad
Středa Březen 17 11:52:17 CET 2004

pri takovych vysokych frekvencich se spoje na tistaku chovaji jako
mikropaskove struktury. z toho duvodu je nutne s nimi i takto pracovat -
zde uz neni drat jako drat a je nutne uvazovat telegrafni rovnice.
kazdemu useku takoveho vedeni pak odpovida fazove zpodeni, ktere ma vliv
na "spolecne taktovani" obvodu. tento jev se neprojevi na nizsich
frekvencich tam, kde je vlnova delka asi 10x vetsi nez max. frekvence
prenaseneho signalu. typickym prikladem jsou vyvody clocku na
motherboardu, ktere musi byt vedeny k jednodlivym zarizenim paskem
dlouhym lambda/2 kvuli fazovemu zpozdeni (nebo alespon delkou stejnou s
ostatnimi delkami vodicu).
aspon si myslim ze to tak nejak je...
d.