zalozni napajeni

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 11:52:13 CET 2004

Je to presne ono. Nevim, kolik bere digitalni fotak, ale asi hodne. Pokud
jsou baterky "nacate" od velkych proudu, asi se budou chovat
nepredvidatelne. Ja uz od vanoc s temadle baterkama delam experiment.
Neustale z nich beru 2mA a dobijim je slunecni baterkou ( max. proud 30mA v
poledne pri jasne obloze, cca 1mA pri uplne zatazene obloze v zime). Zatim
se baterky tvari, ze jsou v poradku. Nekdy jim zmerim kapacitu, zatim nejsou
lidi.
                                        Andel

Nevim presne, co jsou alkalicke RAM clanky, ale jestli je to to, co se ve
formatu tuzkove baterie jako novinka objevilo na trhu cca pred dvema lety,
tak s tim mam velmi spatne zkusenosti. Koupil jsem to tehdy v packu i s
nabijeckou a pouzival jsem to v digitalnim fotaku. Snazil jsem se dodrzet
rezim, ktery u toho popisovali, t.j. nenechavat to vybit az do konce a spise
se snazit to co nejvice drzet v nabitem stavu. Popisovali tam, jak tomu
oproti niklovym a jinym clankum pomerne rychle s nabijecimi cykly klesa
kapacita. Nicmene, ze to po cca 10 cyklech bude uz ve fotaku nepouzitelne
jsem necekal (udelal na jedno nabiti 1 az 2 fotky, zatimco na zacatku kolem
20 - 30ti). Tak jsem to nabil a vrazil do skrine s tim, ze to treba jeste
nekdy na neco pouziju (psali, ze to mamvelmi nizke samovybijeni). Ted asi
pred mesicem jsem to ve skrini nasel a vsechny ctyri clanky (po cca dvou
letech) byly naprosto brutalne vytekle, nabobtnale a plechy rozsklebene.

Pekny den

Jakub Serych