Magnety

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 11:52:09 CET 2004

Odkud jste vzal informaci, ze na hlavickach HDD jsou permanentni magnety a
co by tam delaly? To je preci naprosto nelogicke.
Jestli Vase predstava vychazi z toho, jak pevne jsou hlavicky k povrchu
disku prisate, pak to nedela magnet, ale specialni tvar hlavicky, ktery pod
ni drzi presne definovany vzduchovy polstar udrzujici presne definovanou
vzdalenost hlava - povrch. Ta vzdalenost je za provozu disku IMHO pouze
nekolik vrstev molekul vzduchu. Jestli uplne kecam, tak me opravte, ale
takhle jsem to vzdy cetl v materialech tykajicich se principu funkce HDD a
tak take pravi moje zkusenost z rozebranych HDD (zejmena jsem mel tu cest
rozebrat si par tech starych disku velikosti suplete, jeden nadherny dokonce
velikosti temer psaciho stolu (SCSI disk 512MB z dob, kdy byly bezne tak
40MB disky vazici cca 3kg :-))))

					Jakub Serych