vetrna elektrarna, drive Taky magnety

Jaromir Subcik subcik
Středa Březen 17 11:51:59 CET 2004

> Jedna se mi o opravdu velmi male zarizeni (co se tyce vykonu i rozmeru),
> prakticky 12 nebo spise 24V a si tak 3 - 5 A (pokud by bylo vic asi bych
se
> blahem zacal pomocovat)
> Pomalobezne to ma byt proto, ze prevodovku:
> 1) udelat neumim
> 2) nevim kde by ji udelali
> 3) nemam na ni penize
> 4) asi by se vubec nevyplatila ...
> ..., protoze se to ma tocit u chatky v zahradkarske kolonii a nabijet
> akumulatory.

Tak presne na to se hodi konstrukce z Udelej/Urob si sam, tak zhruba 12 let
stara (mozna i vic, on ten cas strasne leti).
Tam autor popisoval prave vyrobu male elektrarny na chatu pro nabijeni 12V
automobiloveho AKU. Alternator byl soucasti vrtule = bez prevodu, tedy male
otacky, nema klidovou polohu (= neni misto, kde by brzdil a spatne se
rozbihal, skuste si rukou zatocit s alternatorkem od kola a vite o cem je
rec), 12V cca 3A. Myslim, ze uprava na 24V, pripadne vyssi proud by byla
mozna.
Mozna bych to nekde vyhrabal, pamatuji se, ze to bylo asi na tri dily. Kdyz
tak mimo konferenci.

Jarda