ISO9000 (drive: Jen pro zajimavost)

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:51:48 CET 2004

>Nesouhlasim, ISO 9000 sice toto umozni, ale pak vsechny kadinky budou se
>stejnou dirou, resp v tolerancich popsanych postupem.
>Jinymi slovy ISO 9000 zaruci opakovanost a stalost kvality (tedy ve smyslu
>veliciny nabyvajici kladne i zaporne hodnoty ;-)))

Ano, ale ty tolerance mohou byt libovolne siroke, muze tam byt treba mala
dirka 1mm a u druhe bude uplne chybet dno. Ve vyrobni dokumentaci bude
specifikovana dira o prumeru 51mm +-50mm umistena ve stredu dna s toleranci
50mm. Nebo jeste hure, ve dne _mohou_ (ale nemuseji) byt az 4 diry
uvedenych parametru. I tento vyrobek bude splnovat ISO 9000. Chtel jsem
proste rici, ze ISO v principu neni zadna zaruka kvality, prestoze to tak
kazdy stavi.

Jestli zapisete v dokumentaci, ze delate kriva pravitka, nebo je delate
kriva bez dokumentace, vyjde to nastejno, rovnou caru neudelate ani podle
jednoho.

Nebo z druhe strany - lide v akreditacni firme jsou (v mych predstavach)
urednici, kteri nemaji o vyrobni problematice konkretni firmy nejmensi
paru. Ani nemohou mit, jestli jeden tyden pracuji v papirne, druhy ve
sroubarne a treti v mlekarne, to by museli byt geniove, kterych je pro
akreditacni komisi skoda.

J. Hanzal

>ktere
>certifikaci.

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-624433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/
GPS: 49deg58'28" North, 14deg 4'35" East