Jen pro zajimavost

ing. Zdeněk Snášel zd.sn
Středa Březen 17 11:51:47 CET 2004

Zdravim,
Delam zabezpecovaci techniku zeleznic, takze ti odpovim na tvoji otazku.
Kazdy software, ktery chces pouzit na rizeni bezpecneho procesu musi mit
bezpecnostni rozbor. Ten muze udelat jakakoliv osoba , ktera nasledne
vypracuje vsechny mozne stavy a deje, ktere v software mohou vzniknout.
Napriklad : nesplni se podminka IF protoze se nenastavi nejaky priznak.
Nebo porucha cyklu FOR atd.
V rozboru se napise seznam vsech takovych stavu . Na PLM nam to trvalo asi
tri roky.
Kdyz to mas sepsane tak napises program a ten musi byt napsany tak , aby pri
poruse IF a cyklu FOR atd.  neudelal nic spatne. Na to jsou metody zdvojeni
software , zdvojeni promennych a pak takove vselijake nesmyslene promyslene
tahy. Jeden z nich vypada treba takto IF (a=FFH) and (a=00H) then porucha...
Ostatni tahy si podniky a vyvojove pracoviste hlidaji a nesmim se o nich
zminovat. Potom takto bezpecny software nekdo musi posoudit jako nezavisla
osoba a vydat prohlaseni ze soft splnuje vsechny uvazovane poruchy v
bezpecnostnim rozboru. Pro me je jedinou organizaci pro posuzovani draznich
zarizeni Vyzkumny ustav zeleznicni - VUZ Praha pod vedenim ing. Chudacka.
Certifikaty pokud vim ma dobre rozpracovane ALCATEL Wien.
Ale pochybuju ze je vydaji k nahlednuti.
Jsou to dost drahe zalezitosti. :-((((
Zdenek

zd.sn@volny.cz