jak udelat _cislo_ MOD 7 ?

Patrick Spousta p
Středa Březen 17 11:51:45 CET 2004

"SSOU Vodochody s.r.o." wrote:

> Nikdy jsem nebyl omezen na takovou mizivou podskupinu operaci, ale pokud
> bych k takovemu problemu dosel, asi bych na to sel takto:
>
> 1/ Stanoveni nejvetsiho cisla, jehoz modulo 7 se bude delat. jelikoz je to
> WORD, tak pocitam 65535.
> 2/ Je cislo vetsi nez 7000 ? Pokud ano, odecti 7000 a vrat se k bodu 2
> 3/ Je cislo vetsi nez 700 ? Pokud ano, odecti 700 a vrat se k bodu 3
> 4/ Je cislo vetsi nez 70 ? Pokud ano, odecti 70 a vrat se k bodu 4
> 5/ je cislo vetsi nez 7 ? Pokud ano,odecti 7 a vrat se k bodu 5
> 6/ To co zbyde je vysledek.

To neni vubec spatny napad, ale urychlil bych ty podminky. Bud by
podminka nebyla splnena, tak by se to odecteni preskocilo, nebo by byla
splnena a doslo by k odecteni, ALE nevznikaji cykly jako ve vyse
uvedenem pripade, tj. dalsi skoky navic!
CHTELO by to spocitat, co je rychlejsi.

2. Je vetsi nebo rovno 32774? Pokud ano, odecti 32774 (nemusim se nikam
vracet, protoze vetsi uz to nikdy nebude 65535-32774=32761)
3. Je vetsi nebo rovno 16387? Pokud ano, odecti 16387 (totez,
32773-16387=16386)
4. Je vetsi nebo rovno 8197? Pokud ano odecti 8197 (opet
16386-8197=8189)
5. podm. 4102? ... (8196-4102=4094)
6. podm. 2051? ... (4101-2051=2050)
7. podm. 1029? ... (2050-1029=1021)