Uprava zdroje PC

Jiří Reček j_recek
Středa Březen 17 11:51:44 CET 2004

>To zni velice slibne. Dnes jsem dostal od jedne dobre duse
>toto schema zdroje s TL 494:
>http://ovid.medicon.cz/zdroj/zdroj.jpg
    jo, podle tohodle jsem se ten zdroj naucil

>Ta zpetna vazba je delana v okoli pinu 1 IO ?
    jo. Regulace je podle rozdilu mezi pinem 1 a 2 (na pinu 2 je 2.5V).
>Pak tedy zmenit delici pomer na odporech R16 az R18 ?
    jo.
>K cemu je trafo TR3 ? K ochrane proti pretizeni ?
    jo.
>Zablokovani napetove ochrany znamena upravit hodnoty soucastek
>v okoli vyvodu tohoto trafa ? Tj. R34 a R33 ?
    ne, R28 az R30 - T6 musi byt otevreny - cim vetsi napeti na vyvodu 4
IO1, tim vic je regulator omezovan. Pri nabijeni C14 zdroj nabiha pomalu,
mekce, pri nabijeni C17 je zablokovano napetove hlidani.

>Jeste bych mel dalsi drobne dotazy:
>K cemu slouzi civka 3 v TR1.
>Ta ma slouzit k podpore dobreho otevreni vzdy jednoho
>z tranzistoru ? Takze budici civky 1a nebo 1b vyvolaji
>napeti v 2a nebo 2b tranzistory se otevrou a prochazejici
>proud pres civku 3 vyvola jeste dalsi prirustek napeti na 2a a 2b
>a tim se tranzistory jeste lepe otevrou ?
    jo. Jeste je dobre vedet, ze T3 a T4 jsou otevreny, blokuji tedy Tr1 a
pri impulsu se jeden z nich zavre.

>A jak se tento zdroj vubec nastartuje, kdyz IO jeste nema napeti ?
    R5 a R7 - rozkmita se to a pak se teprve zablokuje Tr1 tranzistory T3 a
T4, nadale je buzeni Tr1 rizeno.