Repro ARO835

xmates@post.cz xmates
Středa Březen 17 11:51:37 CET 2004

AZE wrote:

> Vazeni,
> dostaly se mi do ruky (ci spis do rukou) dva
> starsi basove reproduktory ARO835 4 Ohmy.
> Vim, ze u nich byly problemy se zkreslenim
> pro vyssich urovnich signalu, zpusobene
> deformaci vnejsich okraju membrany.
> Slysel jsem neco o uprave pomoci laku
> (zpevneni okraju), ale netroufam si tyto
> historicke soucastky poskodit. Samozrejme
> necekam od stoupencu Hi-End
> rady typu hod to do kontejneru.
> Vite nekdo neco o takove ci jine uprave?
>
> Dik za kazdou odpoved.
> Ing. A. Zeravik

Obavam se, ze to nijak zasadne nepomuze, naopak
to muze stav jeste zhorsit. Pokud se vam podari
zpevnit membranu a potlacit tak jeji nektere parazitni
kmity, potlacite pouze jeden z mnoha prispevku
vysledneho zkresleni reproduktoru. Mohou se vsak
zvyraznit (a s nejvetsi pravdepodobnosti se u tak
velkeho reproduktoru skutecne zvyrazni) jine
rusive jevy - zvyseni zkresleni v dusledku
zvetseni mech. zateze zavesu, nove parazitni
kmity membrany v zavesu atp.
Muzete to vyzkouset a uvidite, treba budete
mit stesti a v tom mene lepsim pripade zadnou
zmenu po aplikaci laku neuslysite ;-)
V horsim pripade si nechate predelat membranu
a zavesy u pana ??? , jak tu nekdo uvadel.

Jo, zapomnel jsem vlastne na jednu dulezitou vec.
Tim, ze nalakujete membranu, zvetsite jeji hmotnost.
Zvetseni hmotnosti krome zvysene namahy zavesu zpusobi
pokles rezonancniho kmitoctu reproduktoru - prenosova
charakteristika reproduktoru se posune k nizsim
kmitoctum. Za to ovsem zaplatite poklesem citlivosti
reproduktoru - budete do nej muset pustit \"trochu
vice\", abyste dosahl stejneho akustickeho vykonu.
No a tim, ze do nej pustite \"trochu vice\", mohou
se zduraznit nektere neprijemnosti - to jsou
prave ty Vami zminovane \"problemy se zkreslenim
pri vyssich urovnich signalu\". Je to proste
zacarovany kruh.

    Stastnou ruku pri laborovani preje Mates

 Jsou uz Vase oblibene stranky na
 *** http://NAJDI.TO ?