Prijem DCF

Jiří Reček j_recek
Středa Březen 17 11:51:31 CET 2004

jo, ted jsem se to docetl http://home.zcu.cz/~poupa/dcf77.html#vysilac
z tohoto popisu vyplyva, ze GPS a DCF77 jsou korigovany ve stejnou chvili,
takze chyba by zde vzniknout nemela.
Mimochodem, de pan Poupa uvadi zajimavou dosazitelnou presnost u prijimani
DCF, a to 0.1ms, to je celkem slusne, ze?

Jirka

To meli asi na mysli rozdil mezi casem UT a UTC. UT se pocita
z toho, jak se doopravdy otaci Zeme (takze plyne nerovnomerne),
UTC je navazan na rovnomerne plynouci cas TAI tak, aby se lisil
maximalne o 0.7 s od UT a o celociselny pocet sekund od TAI.
Toho se dosahuje pomoci korekci, napriklad ze posledni minuta
v roce podle UTC ma 61 sekund.

DCF i GPS poskytuji cas UTC, takze by mely byt shodne. UTC
opraveny o pasmovy cas je take to, co by mely ukazovat hodinky.

Ales Prochaska