Teplomer po stodvacate

Ing Petr Zbranek petr.zbranek
Středa Březen 17 11:54:58 CET 2004

Nazdar!
Mohl by mi n?kdo p?ibl??it jak se ??our?
p?esn?j?? hodnota z obvod? (DS1620, DS1820 nebo iButton DS1921)?
Jedn? se o I2C obvody?

Ing Petr Zbr?nek

-----P?vodn? zpr?va-----
Od:	Serych@Panska.CZ [SMTP:Serych@Panska.CZ]
Odesl?no:	13. ledna 2000 8:53
Komu:	Multiple recipients of list
P?edm?t:	RE: Teplomer po stodvacate

Presne mi jde o mereni (a naslednou analyzu) prubehu teploty v mistnosti
(kvuli regulaci topeni). Nezalezi mi tak moc na tom, jestli je tam v danem
momente absolutni teplota 20 nebo 20,5?C. Presnost 0,5?C je k tomu naprosto
dostacujici. Ale rad bych vedel, za jak dlouho a jak se zvysi teplota v
ruznych mistech mistnosti, kdyz treba zvednu teplotu vody v radiatorech o
5?C. Tam si myslim, ze by bylo dobre videt zmeny rekneme po 0,2?C. To
nazyvam relativni presnosti.
Ale problem je vyresen, obvody DS1620, DS1820 nebo iButton DS1921 jsou
naprosto vyhovujici, protoze presnejsi hodnota se z nich skutecne da snadno
vystourat a dokonce umoznuji postavit "sit teplomeru", coz je pro me idealni
(ani jsem nedoufal, ze tak genialni obvod najdu (pouziju DS1820)).
Nechci z toho delat zadnou vedu, jen nam ve skole, kde si privydelavam
topenim, to topeni postavila mizerna firma a to velmi mizerne a ja jim
potrebuju dokazat, ze je ten system totalne nevyvazeny. A vzhledem k tomu,
ze se s nimi neda moc jednat, musim mit zcela presvedcive dukazy, pak snad
prorazim.

				Diky za vsechny prispevky

						Jakub Serych

-----P?vodn? zpr?va-----
Od: Snail Instruments [mailto:snail@iol.cz]
Odesl?no: 12. ledna 2000 21:31
Komu: Multiple recipients of list

At 09:56 11.1.00 +0100, you wrote:
>Taky na me prisla potreba stavby teplomeru. Potreboval bych, aby dokazal
>merit pokojovou teplotu s relativni presnosti tak 0,2?C rekneme po hodine a
>udaj ukladal tak, aby se dal rekneme jednou za dva dny vysosnout po RS232
do
>pocitace.

Nevim presne, co si predstavujete pod pojmem relativni presnost, ale
nejpresnejsi platinova cidla, o kterych vim, maji toleranci +-0.1?C.
Nebudou asi za dvacku. Dale pak zalezi, jestli budete merit u zeme, u
stropu, u okna, jestli zrovna nekdo otevre dvere, a kdyz otevre dvere,
jestli bude mit horecku nebo omrzliny.

K nastaveni budete zrejme potrebovat presne normalove odpory, ktere
zapojite misto Pt cidla a tim ocejchujete teplotu. Teplotni koeficient Pt
je 3850ppm (coz Vam umozni vypocet potrebne presnosti normalovych odporu).
Teplotni koeficient celeho zarizeni by mel byt pokud mozno podstatne mensi,
nezli u teplotniho cidla. Nezapomente na odpor kabelu, samoohrev cidla a
termoelektricke napeti na spojich vodicu. Bohuzel teplotni koeficient Pt je
dost maly, s tim se ale neda nic moc delat.

Ostatni je asi trivialni, na procesoru prakticky nesejde, 50 hodnot dokonce
muze uchovavat v RAMce. Akorat by elektronika nemela sama moc topit, aby
neovlivnovala mereni.

Mozna jsem zbytecne pesimista, ale od tohoto zadani bych daval ruce pryc ;-)

J. Hanzal