prepinac na monitor

rkanovsky@csas.cz rkanovsky
Středa Březen 17 11:54:53 CET 2004

>     Hello rkanovsky,
>
>     úterý, 18. ledna 2000, you wrote:
>
>     rcc> Jenze existuji PC, ktere po odpojeni  a opetovnim
>     zapojeni klavesnice
>     rcc> klavesnici ignoruji.
>     Tak s takovou exotikou jsem se jeste nesetkal, a to
>     servisuju pocitace
>     uz par let. Na stole mam prepinac, k jednomu vstupu svuj
>     pocitac na
>     stole, a a na druhy pripojuju zkousene pocitace, a jeste se mi
>     nestalo, ze by po prepnuti prepinace pocitac nenasel klavesnici.

No nevim, ale s mechanickym prepinacem (podotykam, ze k tomu urcenym) jsem
mel problemy s pocitaci COMPAQ EP series. Je pravda, ze se to neprojevovalo
vzdy, ale vetsinou se tak stalo, pokud pocitac presel do usporneho rezimu,
nebo pokud jsem se pokousel prihlasit na NT. Klavesnice vetsinou regovala na
Numlock, capslock, ale ostatni klavesy byla mrtve. Ono mozna zalezi i na
tom, kdy se klavesnice odpoji. Na serveru DELL Power Edge prestala
komunikovat klavesnice, pokud nebyl na serveru nikdo prihlasen.

>     rcc>  S mysi je to podobne.
>     S mysi je to neco jineho. Mys musi byt pripojena pri
>     startu pocitace.
>     Potom se nainstalujou ovladace, a mys muzes take odpojovat a
>     pripojovat jak chces, a funguje.

Nechci se hadat, ale mam overeno, ze problem s klavesnici je pomerne
ojedinely (neobjevuje se u vsech modelu stejne znacky), ale problem s mysi
je pomerne casty. Nevim jak se to chova ve WIn98, ale Win95 a Win NT
prestanou reagovat na pohyb mysi pokud ji nechate odpojenou priliz dlouhou
dobu.

Roman K.

BTW: Dle informaci techniku, COMPAQ nedoporucuje pouzivat mechanicke
prepinace bez emulace mysi a klavesnice z duvodu vyse uvedenych problemu.