halogen. zarovka

Sula Milos milos.sula
Středa Březen 17 11:54:46 CET 2004

aha no na to jsem zrovna asi ve skole chybel >:))
ale ted vazne, docela by me ten vztah zajimal, je nekde na www mozne najit
popisy ruznych vztahu prave ohledne techto veci (tj osvetlovaci technika) a
vysvetleni co to vlastne ta barevna teplota presne je atd ?

-----Original Message-----
From: Snail Instruments [mailto:snail@iol.cz]
Sent: Monday, January 24, 2000 7:16 PM
To: Multiple recipients of list
Subject: Re: halogen. zarovka

>nevite nekdo kde se da sehnat halogenova zarovak tehto parametru ?
>spektrum 400 - 2000 nm,20W,barevna teplota 2600K ?
>hledal jsem u philipse nebo osramu, ale hledat podle techto parametru je
>docela silene, navic tam neudavaji stejne u halogen. zarovek spektrum
>vlnovych delek ktere vyzaruji. Tyto parametry jsou orientacni a mohou se i
>trochu lisit, nekladu na ne nejake velke naroky, kdyz to bude napr 2700K
tak
>s enic nedeje.

Teplota a spektrum jsou uzce svazany, dokonce pan Planck o tom vydal zakon.
Takze staci se orientovat podle barevne teploty, ony vsechny zarovky maji
vlakno z wolframu, ten halogen (konkretne jod) jen prodluzuje zajimavym
mechanismem zivotnost vlakna.

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-24433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/