souradnicovy zapisovac

Aleš Kohout ales.kohout
Středa Březen 17 11:54:34 CET 2004

> Ahoj vsichni, nema nekdo zkusenosti s pouzitim ke kresleni tistaku primo
na
> Cuprexit? PC s WIN 95

Pouzivam souradnicovy zapisovac Minigraf Aritma 0507/0517. Mam ho jeste z
dob ZX Spectra. Podarilo se mi k nemu sehnat DOSovsky ovladac na PC.
Plosnaky krelim v programu EAGLE for Win95/98... z ktereho to rovnou posilam
do Minigrafu (akorat tam nesmi byt kruznice, tusim prikaz AA; to pak musim
prohnat pres konvertovaci programek).

Cuprextit pak izolepou prilepim na A4 papir. Jako kreslici pero se da pouzit
nejaka ta fixa na kresleni plosnych spoju. Kdysi jsem mel perfektni tenkou
0.5 mm, ale ted se mi ji dari sehnat, jen nejakou silnejsi. Ale na nejake
plosnaky, kde se neprotahuji cesticky mezi vyvody integrovaneho obvodu se to
da dobre pouzit (pouziva kamarad).

Ja pouzivam kreslici pero Staedtler 0.5 nebo 0.35 mm (pozustatek po studiu
po kresleni silenych rysu) do ktereho davam kreslicii kapalinu na plosne
spoje (cervene barvy). A s tim uz se i da protahnout cesticka mezi vyvody
integrace pouzdra DIP (nebo DIL, nejak se mi to plete). Akorat  kdyz se tam
ta barva necha nejaky mesic a nekresli se snim, tak to pero trochu zatuhne.
To pak to nalozim do lihu a je to opet ready (aneb, co je v lihu, to se
nezkazi).

Problem ale asi bude v tom, ze neni pero jako pero. Mel jsem i nejaka jina
technicka pera, tusim Centrograf, ale s temi jsem nedosahl takovych
vysledku. Taky je asi dobre z toho pera vytahnout takove to zavazicko s
tenkym dratkem, ktery vede kreslici trubicky pera.

Ales Kohout - OK2IPR