Este fotocesta, re formica

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik
Středa Březen 17 11:54:32 CET 2004

Uz je to nekolik let, co jsem pri stehovani likvidoval bednu na exponovani
tistaku. Prece jen by se ted obcas hodila. Byla tam vybojka 250W s tlumivkou
od vybojky 400W (to mi poradili elektrikari a skutecne to ta vybojka dlouho
vydrzela). Vzdalenost od desky 60 cm a doba expozice pres film 15 minut.
Pres pauzak to chtelo cca 30 minut. Chtelo by to i vic, ale ty cary na
pauzaku prosvitaly. Dvojity pauzak jsem nezkousel. Pouzival jsem emulzi
Lachema SCR5A. Je to asi to same, jako je v  tom spreji. Taky se to susilo v
troube a vyvolavalo louhem. Fotocestu jsem davno zavrhnul, protoze pracnost
vyroby filmu v domacich podminkach byla nemyslitelna zvlast od doby, kdy
jsem prestal delat cernobile fotky.
Ted jsem odzkousel dobrou technologii, kterou mi poradil jeden grafik.
Obrazek z Formicy v PCX (laboroval jsem s Post scriptem, ale toto je ted pro
mne jednodussi) natahnu do Paint shopu, prebarvim z cerno modreho na
cernobily, na negativ a dam vytisknout na laserove tiskarne na pauzak. Je to
ten lepsi pauzak, co se na nem delaji predlohy pro tisk. A ted to hlavni,
proc to pisu: Cerne plochy na pauzaku jsou prusvitne. Vezmu krabici, do
ktere na dno
naleju aceton. Do krabice dam ten pauzak cca na hodinu (nesmi spadnout do
toho acetonu). Acetonove pary barvu naleptaji tak, ze se zrnicka spoji do
hladke leskle plochy a cerne plochy jsou skutecne dokonale. Jeste jsem z
toho tistak nedelal, ale vypada to jako plnohodnotna nahrazka filmu.
Doporucuji.

                                        Vlada Andel
www.mirnet.cz/vaelektronik

vybojke do 10 min.)