Kde sehnat

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:54:31 CET 2004

>Hezke, ale to programovani. Kdyz si predstavim, ze neco odladim v 16F84,
>potom to vyzkousim za podpory mazacky v 12C508A/JW a nakonec to nahraju do
>12C508, jima mne uz predem hruza. A to jeste pres Paralax, protoze instrukce
>PICu jsou mi uz na prvni pohled nesympaticke. Zlaty Atmel.

Ja jsem sice PICovy, ale pro jeden projekt jsem se nakonec rozhodl pro AVR.
Muzu Vas ujistit, ze jsem z toho mel zpocatku taky hruzu. Uz jenom ty
nelogicke zkratky! Zlaty PIC. Ale nebylo to tak nejhorsi. Vytiskl jsem si
tabulku registru, tabulku instrukci, abych je mel stale pri ruce a slo to.

Co by Vas asi mile prekvapilo na PICech, ze jejich instrukcni set je
naprosto ortogonalni. Neexistuji zadne registry, se kterymi by nejaka
instrukce nesla udelat. Dokonce DECFSZ PCL,F - cili dekrementovat spodni
byte citace programu a preskocit, je-li nula. MPASM ma vyrazne lepsi
moznosti, nezli AVRASM. Rika se taky, ze PICy vydrzi ponekud hrubsi
zachazeni - otoceni o 180 stupnu, zkrat vystupu na napajeni a buzeni do
opacne urovne, uz jsem to zkusil, byt nechtene.

Na druhou stranu ma pouze jeden registr pro neprime adresovani, takze
kopirovani bloku dat je ponekud kostrbate. Dale neni mozne indexovani,
aritmetiku je nutne delat primo na adrese. Resim to tak, ze data davam
rovnou na spravne misto, abych je nemusel kopirovat.

Jeste k tomu Parallaxu - muze to mit zadrhel, pokud pouzijete smesici PIC
instrukci a Parallaxovych makroinstrukci. Chcete-li totiz preskocit
makroinstrukci pomoci DECFSZ, INCFSZ, BTFSS, BTFSC, tak se preskoci jenom
prvni instrukce z makroinstrukce, ale neni to nikde videt.

J. Hanzal