Kde sehnat

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 11:54:31 CET 2004

>Navic pokud se naucite vyuzit sice malo obsaznou, ale
>perfektne navrzenou sadu instrukci PIC, dokazete napsat program do mnohem
>mensi pameti nez u '51 (vlastni zkusenost).

Castecne to take muze byt tim, ze PICy maji programovou pamet s 12 ci 14
bitovymi slovy, takze neni 1K jako 1K. Ono srovnani efektivnosti
instrukcnich sad je silne zavisle na resenem problemu. Nektera uloha lip
sedne na '51, nektera na PIC, jina treba na Motorolu ci AVR.

>Plne chapu, ze ladeni v 16F84 systemem naprogramuji, vyzkousim, pokusim se
>opravit, naprogramuji,... je hruza,

primo bes, uplne mi z toho naskocila husi kuze... Ale pockat, neni to
vlastne stejny postup, jako pri programovani AVR ;-)? Ja pouzivam zasadne
programovani v obvodu, takze nemusim nic vytahovat, prendavat, zasunovat,
narovnavat nozicky, zase zasunovat, nahradit ulomenou nozicku dratkem atd...

Pro 16F873..877 pouzivam download programu po seriove lince. Je to zatim
nejpraktictejsi zpusob, co jsem kdy pouzival. Mam trvale otevreny terminal,
vezmu hex soubor a poslu ho na seriovy port. Hotovo. V procesoru mam i male
jadro, ktere umoznuje prohlizet a menit registry, EEPROM, spustit
podprogram a vypsat verzi firmware.

>ale Microchip ted udelal jednu moooc
>prima vec - ICD, coz je in circuit debugger. Je zalozen na testovaci podpore
>v PIC16F877, ma prime propojeni s (podle mne perfektnim) ladicim prostredim
>MPLAB - nejnovejsi verze 4.12.12 s podporou ICD je volne stahnutelna z

Jenom doplnim - krome 16F877 i F873, F874 a F876. Ostatne program pro
12C509 by s nimi sel taky odladovat, staci vyvest 6 dratku "a je to". Mohu
Vam zarucit minimalne stejny uspech, jako vecernickovym hrdinum.

J. Hanzal