rand ?

Ing. Jan Dvorak, CSc. jan.dvorak
Středa Březen 17 11:54:11 CET 2004

Neni to uplne presne. Pokud budeme hodnotit amplitudu bileho sumu,
pak podle jeho definice ziskame Gaussovske rozdeleni hustoty pravdepodobnosti.
Jina situace nastane budeme-li pracovat v casove oblasti. Napr., pokud budeme
vzorkovat bily sum v pravidelnych intervalech, pak pravdepodobnost, ze amplituda vzorku
je vetsi nez nula je stejna jako pravdepodobnost, ze aplituda je zaporna. Kdyz z techto
vzorku vytvorime posloupnost, dostaneme binarni cislo, kde nuly a jednotky maji stejnou
pravdepodobnost vyskytu. Na tomto principu pracujici generatory nahodnych cisel
generuji nahodna cisla s rovnomernym rozlozenim.
Pred mnoha lety jsem takovy generator delal pro nase statistiky, jimz
nevyhovoval ani jeden ze znamych zpusobu generovani pseudonahodnych cisel.
Pri jeho testovani se zde uvedena uvaha plne potvrdila.

Ing. Jan Dvorak