MP3 po X-te ?

Puskajler Robert robert.puskajler
Středa Březen 17 11:54:08 CET 2004

Hello HW,

> Zkousel jste uz nekdo porovnat kvalitu orig.zvuku z CD
> a toho nasledne zkomprimovaneho do MP3 ??
> (hraneho pres stejnou aparaturu samozrejmne)
> Moc by mi zajimalo o kolik ta kvalita jde dolu.
> Nekde jsem cetl, ze horni okraj kmit.pasma je
> u MP3 nekde u 16kHz, je to pravda ? (tusim ze www.mp3.cz)

jedneho casu som chcel porovnat jednotlive mp3 kompressory,
tak som vyrobil niekolko standardnych pirebehov (biely sum, hrany, pila ...)
urobil FFT, zakodoval do MP3 a opat urobil FFT  a po porovnani
som ostal v nemom uzase co vsetko sa stratilo ...
... skutocne je obrovsky rozdiel medzi jednotlivymi kodermi a nastaveniami
... ale neviem posudit, ako sa takto vykuchany signal prejavi
subjektibne pri pocuvani na bedne ...
... dokonca som planoval to dat aj na www, ale nezvitazil
som nad svojou lenivostou ;-)))

s pozdravom,
puskajler robert