Koaxialny kabel

Radim Götz radim2
Středa Březen 17 11:48:43 CET 2004

K tem koaxum

Chtel bych vsechny odradit od pokusu pouzit
pocitacovy kabel RG58 k antene (jakekoliv)
Tyto kabely jsou dnes pri rekonstrukcich Pc siti
vsude mozne a zadarmo ,ale POZOR maji obrovsky utlum.
Nejsou pouzitelne ani k antene na VKV.
Radim

----- Original Message -----
From: "Libor Kavan" <lkavan@krkonose.cz>
To: "Multiple recipients of list" <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Thursday, December 14, 2000 9:45 AM
Subject: Re: Koaxialny kabel

Po

> Tak to asi pouzivas spis provazek nez koax.kabel ;-> Zrovna minuly tyden
jsem meril nejake bezne TV-SAT koaxy na digitalnim wobleru a utlum byl na
100 MHz asi do 5dB na 100m a 2GHz byl utlum asi 30dB. V kabelovce se
vetsinou pouzivaji kmitocty do 500 MHz, takze 20m se IMHO nemuze projevit ve
zhorseni kvality signalu. Jinak to byl uplne obycejny a nejlevnejsi koax co
se da koupit, vyroba Cina. Zajimave ovsem je co me k mereni vyprovokovalo :
Brali jsme asi 800m tohohle koaxu ve 100m klubech. Zakabelovali jsme s tim
jeden penzion (cca. 200m) a k nasemu velkemu prekvapeni na koncich nebyl
zadny signal. Tak jsem kus kabelu jen tak zmeril na merici TV a na 2m mel
utlum 8dB !!! Takze jsem z kazdeho klubka vytahnul oba konce a cele kluba
jsem meril na wobleru. Z tech 800m bylo 300m spatnych. To si od nas ve
velkoobchodu vyslechli pekne veci ;-<