Zdroj pro spro spinane zdroje

SSOU Vodochody s.r.o. ssouvodochody

From: <Cihak@dkv.lbc.cdrail.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Thursday, August 03, 2000 7:59 AM
Subject: RE: Zdroj pro spro spinane zdroje

> V druhe casti jste si sam odpovedel. Kterykoliv zpusob je vhodny.
> Radsi bych u tak velkeho proudu pouzil dvoucestne usmerneni nez
> mustek. Divil byste se, kolik vykonu dokaze na mustku zustat.
>
> Nepochopil jsem tu poznamku o toroidnim trafu - to je mimoradne
> vhodne pro jakykoliv zdroj (mluvim o 50Hz), pokud Vam nevadi jeho
> cena.

Pavel Rotter napsal:
transformator bruci asi proto, ze SSR prvek neni zcela "otevren". Toroidni
transformator ma velke syceni a tvori indukcni zatez obtizne (bez korekcnich
obvodů) spinatelnou. Korekčni obvod (RC clen) je nutne vypocitat dle
parametru trafa.

Z toho jsem ziskal pocit, ze pro spinany obvod neni toroidni transformator
vhodny. Pred touto zpravou bych ho pouzil urcite, ale ted nevim. Jinak tu
poznamku o cene nechapu - nezdaji se mi byt o mnoho drazsi (tedy pri
zakazkove vyrobe).

> Ja osobne bych preferoval impusni zdroj. Jsou k sehnani zdroje
> ze starych salovych pocitacu, ktere lze upravit na pozadovanych
> 20V.

V zadnem pripade bych nechtel pouzivat neco, co se sice da sehnat (ale za
rok to uz treba nepujde), protoze jde o free projekt a dost mozna, ze si to
pak bude chtit i nekdo jiny take postavit - musi se pouzit jen dostupne
prvky.