Elektronicky starter pro zarivky

Lubor Otta butan
Středa Březen 17 11:51:00 CET 2004

V jednom starem Amaru to bylo. Uz ale nevim kde. Myslim asi rocnik 85 - 90,
ale nerucim za to. Podivam se doma a kdyz to najdu tak to nekde vystavim.
Bylo to jen par tranzistoru a nejaky odpory.

    Zdenek Karas
Nejake podobne reseni bylo kdysi, jeste za totality v ST. Ale pozor, nebylo adekvatni k plynovemu starteru. To jednoduche zapojeni totiz zapalovalo zarivku vysokym napetim bez predchoziho nzhaveni, ja myslim ze tento rezim vede k cernani koncu a predcasnemu odejiti zarivky.

Ja mam doma jedno zarivkove teleso do venkovniho prostredi, taky z dob totality,  a v nem je misto pluynoveho starteru trvale zapojeny zhavici transformator. Sice trochu snizuje ucinnost, ale zarivka se vzdy rozsviti napoprve.
Lubor