Programovani AT29C256

Hynek Sladky sladky
Středa Březen 17 11:50:51 CET 2004

Dobry den,

> pro jednu aplikaci jsem si vybral procesor DS80C320 a k nemu jako
programovou pamet AT29C256.
> No a ted bych potreboval tu pamet nejak programovat a rozhodne se mi
nechce kuli jedne pameti kupovat
> drahy programator od ELNECu. Mam programator Atmelu z obecnice a do neho
delam redukci na EPROM.
> Proto se chci zeptat, jestli by ta FLASHka sla programovat timhle
programatorem s redukci ? Myslim si, ze
> by stacilo prevest programovaci puls na pin 1 (write enable) a
programovaci napeti, ktere je potreba pro
> eprom vlastne nepotrebuju. Je to tak ?

o programovani techto pameti se podivejte na www.atmel.com, tam je kompletni
datasheet vcetne popisu programovani...

> Pak bych se jeste chtel zeptat, jak se da na datovou a adresni sbernici
pripojit normalni alfanumericky LCD displej.
> Mam tady sice dokumentaci k radici HD44780, kde to je trochu nakreslene,
ale moc tomu nerozumim.
> Chapu, ze na datovou sbernici pripojim datove draty od displeje a ze musim
nejak dekodovat adresu, kterou
> budu ovladat ENABLE displeje. Ja bych si to predstavoval tak, ze displej
bude zapojen jako vnejsi RAM, takze
> bych signal ENABLE vytvoril ze signalu WR a nejake adresy, treba adresa
0000h bude displej-zapis do ridiciho
> registru a 0001h bude zapis do datoveho registru. (cist data z displeje
asi nebude potreba a externi RAMka asi
> taky ne.). Podle adresy pak budu jeste prepinat signal RS. Pak by se melo
k displeji pristupovat pomoci
> MOVX, ne ? Nebo mate nekdo nejake jine (lepsi) reseni ? Jak velky kmitocet
krystalu muzu pouzit aby to
> displej stihal ?

K displeji jsem (myslim v GM) kdysi dostal castecne informace. Pozdeji uz je
poskytovali za uplatu, tak jsem si na Altaviste dal hledat HD44780 a nasel
jsem katalogovy list k temto (nebo ekvivalentnim) obvodum. Tam jsou i
doporucena zapojeni pro ruzne typy procesorovych obvodu. Tam najdete prubehy
s udanymi casy, z toho muzete odvodit maximalni frekvenci hodin procesoru.
Jsou tam take uvedene casy, ktere radic potrebuje na provedeni jednotlivych
prikazu. Pokud tedy zajistite bud maximalni cekaci dobu nebo promennou dobu
potrebnou pro vykonani kazde operace, pak se bez cteni obejdete. Pro
rychlejsi (a snazsi) pristup k dipleji doporucuji cteni podporovat!

Hynek Sladky